- Διαφήμιση -

Το ευχαριστώ του Β. Χατζηπαναγή για το γκράφιτι

Το ευχαριστώ του Β. Χατζηπαναγή για το γκράφιτι

Μεγάλη και θετική απήχηση έχει στην Θεσσαλονίκη και έξω από αυτήν, το θεαματικό γιγαντιαίο γκράφιτι του Βασίλη Χατζηπαναγή στην είσοδο του “Κατσάνειου” στα γραφεία του ΓΣ Ηρακλής.

Με αφορμή αυτό ο μεγάλος άσος εξέφρασε τις ευχαριστίες του μέσω του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων λέγοντας:

“Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης του γκράφιτι της προσωπογραφίας μου στην είσοδο του “Κατσάνειου” θα ήθελα να ευχαριστήσω τον καλλιτέχνη Ηλία Στύλο  για την εμπνευσμένη τοιχογραφία του, τους ανθρώπους και τα παιδιά του αγαπημένου μου Ηρακλή αλλά και όλον αυτόν τον φίλαθλο κόσμο, τους ανώνυμους φίλους του ποδοσφαίρου και του αθλητισμού, από όλη την χώρα, που με αφορμή το έργο αυτό, εκφράζουν καθημερινά την αγάπη τους στο πρόσωπο μου. Σε όλους αυτούς θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου”.

Ο καλλιτέχνης που έφτιαξε τα εντυπωσιακά γκράφιτι Χατζηπαναγή και Μαραντόνα

Ο Ηλίας Στύλος δεν έχει παρακολουθήσει ποτέ, έως τώρα, στη ζωή του ούτε ένα λεπτό από κάποιον ποδοσφαιρικό αγώνα. Κι όμως, έχει καταφέρει να κάνει τους ποδοσφαιρόφιλους της Θεσσαλονίκης -και όχι μόνο- να ασχολούνται με τον ίδιο και την τέχνη του, χάρη στα δύο γκράφιτι μεγάλων μπαλαδόρων. που κοσμούν τοίχους της πόλης: του Ντιέγκο Μαραντόνα και τώρα του Βασίλη Χατζηπαναγή.

Ο καλλιτέχνης, Ηλίας Στύλος, με το ψευδώνυμο Hayate, μόλις ολοκλήρωσε το γκράφιτι του θρυλικού «Βάσια», του μεσοεπιθετικού που λάτρεψαν όσο κανέναν άλλον οι οπαδοί του Ηρακλή, που σέβονται για το ήθος και τα αγωνιστικά του τερτίπια στο χορτάρι καθώς και οι φίλαθλοι όλων των υπόλοιπων ομάδων. Πλέον, όσοι περνούν πεζή ή με τα αυτοκίνητα τους από την οδό Αγίου Δημητρίου θα βλέπουν στον τοίχο του Γ.Σ. Ηρακλής στο Κατσάνειο το πορτρέτο του Βασίλη Χατζηπαναγή.

«Ήταν αρκετά δύσκολο το γκράφιτι του Βασίλη Χατζηπαναγή», λέει ο Ηλίας Στύλος, σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, και εξηγεί τι ήταν αυτό που τον δυσκόλεψε περισσότερο: «Με δυσκόλεψε το βλέμμα του. Μου πήρε μία ολόκληρη μέρα για να το πετύχω. Είναι το πιο βασικό σε μια προσωπογραφία. Όπως επίσης και το μαλλί του Χατζηπαναγή, που ήταν ιδιαίτερο».

Για να πετύχει το τελικό αποτέλεσμα ο 33χρονος καλλιτέχνης, «έπεσαν» στο τραπέζι κάποιες από τις φωτογραφίες εκείνης της εποχής, που ο «Βάσια» έκανε τα «μαγικά» του μέσα στο γήπεδο. Τελικά, επιλέχθηκε μία εικόνα από τα νιάτα του μεγάλου ποδοσφαιριστή και συγκεκριμένα μια φωτογραφία από το ‘83. «Δεν είχαμε πολύ υλικό λόγω της εποχής. Τότε δεν είχε φωτογράφους σε κάθε αγώνα. Η ανάλυση ήταν δύσκολη όσον αφορά το ζουμάρισμα», συμπληρώνει ο καλλιτέχνης.

Πώς, όμως, έφτασε στο σημείο να γίνει γκράφιτι ο Βασίλης Χατζηπαναγής και άραγε θα ακολουθήσουν κι άλλοι αθλητές που έχουν αφήσει το αποτύπωμα τους στο χώρο του ποδοσφαίρου ή του μπάσκετ; «Μετά το πορτρέτο του Μαραντόνα που έκανα σε δημοτικό σχολείο της Καλαμαριάς, λίγα 24ωρα μετά τον θάνατο του, βρέθηκαν αρκετοί που μού είπαν: Μα καλά, έκανες τον Μαραντόνα που είναι ξένος, Αργεντίνος και δεν έκανες τον Έλληνα Μαραντόνα; Μετά τον Χατζηπαναγή, ήρθαν οι προτάσεις να κάνω και άλλους αθλητές, όπως τον Νίκο Γκάλη και τον Γιώργο Κούδα».

Ο Ηλίας Στύλος ξεκαθαρίζει ότι δεν ασχολείται με τα αθλητικά, δεν είναι οπαδός ή φίλαθλος καμίας ομάδας και πως δεν έχει δει ποτέ του ποδοσφαιρικό αγώνα. Αυτό που θέλει, μέσα από την τέχνη του γκράφιτι, είναι να «δίνει τροφή για σκέψη», όπως χαρακτηριστικά λέει.
Ξεκαθαρίζει, επίσης, πως άλλο είναι το γκράφιτι και άλλο ο βανδαλισμός, ενώ για το γεγονός ότι κάνει δηλώσεις με το όνομα του και όχι με το ψευδώνυμο που έχουν συνήθως οι γκραφιτάδες, καταλήγει: «Όταν κάνεις κάτι όμορφο δεν έχεις κάτι να φοβηθείς…». 

 
πηγή  ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Exit mobile version