Το νέο διαγωνιστικό τμήμα “Εθνικό Σπουδαστικό Πρόγραμμα” εγκαινιάζει το Φεστιβάλ Δράμας- video
Date:
Το νέο διαγωνιστικό τμήμα “Εθνικό Σπουδαστικό Πρόγραμμα” εγκαινιάζει το Φεστιβάλ Δράμας. Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές από όλες τις σχολές και τα κινηματογραφικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και της Κύπρου Eιδικά για φέτος θα μπορούν και οι σπουδαστές ως ελεύθεροι υποψήφιοι να καταθέσουν τις ταινίες τους.
Ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης, διακεκριμένος σεναριογράφος και καθηγητής σεναρίου στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, αναλαμβάνει επικεφαλής προγράμματος του νέου, φιλόδοξου Εθνικού Σπουδαστικού Τμήματος που εγκαινιάζει από φέτος ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας Γιάννης Σακαρίδης.
Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές από όλες τις σχολές και τα κινηματογραφικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και της Κύπρου, στην πλατφόρμα filmfreeway. Eιδικά για φέτος θα μπορούν και οι σπουδαστές ως ελεύθεροι υποψήφιοι να καταθέσουν τις ταινίες τους.
Καταληκτική ημερομηνία: 31 Μαΐου 2022.
Η υποβολή αιτήσεων στο filmfreeway είναι δωρεάν. Δεκτές γίνονται ελληνικές σπουδαστικές ταινίες παραγωγής 2021-2022 (μυθοπλασίας, τεκμηρίωσης, κινουμένων σχεδίων, πειραματικές), ενώ απαιτείται ελληνική πρεμιέρα.
ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ
Ταυτόχρονα, αθλοθετείται ένα νέο χρηματικό βραβείο για το νεοσύστατο τμήμα, στη μνήμη της πρωτοπόρου κινηματογραφίστριας Φρίντας Λιάππα: το Μεγάλο Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Σπουδαστικής Ταινίας ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ θα συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5.000 ευρώ. Θυμίζουμε πως η αξέχαστη ελληνίδα δημιουργός, που έφυγε πρόωρα από κοντά μας το 1994, είχε τιμηθεί με το βραβείο καλύτερης ταινίας, το βραβείο κοινού και το βραβείο της ΠΕΚΚ στο 3ο Φεστιβάλ Δράμας (1980), για την τρίτη μικρού μήκους ταινία της Απεταξάμην.
Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς το έργο της Φρίντας Λιάππα είναι συνώνυμο της πρωτοπορίας, του κοινωνικού προβληματισμού, αλλά και μιας ιδιότυπης ποιητικής ματιάς πάνω στο ρεαλισμό –χαρακτηριστικά που την καθιστούν ένα διαχρονικό πρότυπο για τη νέα γενιά. Όπως άλλωστε πρέσβευε η ίδια, «μπορεί η αφήγησή σου να έχει τη μορφή ενός παραμυθιού, ενός τραγουδιού, ενός μόνο ήχου –μυριάδες είναι οι τρόποι που υπάρχουν -, αλλά πάντα από κάτω θα υπάρχει αυτό που δίνει ισχύ σ’ όλες τις μεγάλες ταινίες που διασώζονται μέχρι σήμερα: το ανθρώπινο δράμα».
Επιμέλεια ΑΝΝΑ ΚΥΡΙΑΖΙΔΟΥ