10.2 C
Serres

Αντιδρά η κόρη του Ρίτσου επειδή ακούστηκε η «Ρωμιοσύνη» στο συλλαλητήριο (pic)

Date:

Έντονη ήταν η αντίδραση της κόρης του σπουδαίου ποιητή Γιάννη Ρίτσου, Έρης, στη χρήση του μελοποιημένου ποιήματος «Ρωμιοσύνη» από τους διοργανωτές του συλλαλητηρίου για τη Μακεδονία, που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Συντάγματος.

Με ανάρτησή της στο facebook σχολίασε πως: «Ο Ρίτσος όταν έγραφε τους στίχους αυτούς δεν είχε υπ’ όψιν του τη συγκεκριμένη σημερινή χρήση από τα πάσης φύσεως παλληκάρια που γίνανε μαλλιά κουβάρια…»!

«Μαθαίνω πως στο συλλαλητήριο ακούστηκε η Ρωμιοσύνη: «Τούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας». Βέβαια ο Ρίτσος όταν έγραφε τους στίχους αυτούς δεν είχε υπ’ όψιν του τη συγκεκριμένη σημερινή χρήση από τα πάσης φύσεως παλληκάρια που γίνανε μαλλιά κουβάρια… (Εκτός και αν η χρήση από πλευράς διοργανωτών είναι μια συμβολική χειρονομία συμφιλίωσης με τη γείτονα χώρα. Επί μακεδονικού εδάφους όλοι μαζί, το χώμα της Μακεδονίας είναι δικό τους και δικό μας!
Οπότε, πάσο!)», ήταν η πλήρης ανάρτησή της. 





Ακολούθησε και δεύτερο post

Η Έρη Ρίτσου δεν αρκέστηκε στο πρώτο post και προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, θυμίζοντας προς κάθε κατεύθυνση πως και πότε μελοποίησε την «Ρωμιοσύνη» ο Μίκης Θεοδωράκης. «Η Ρωμιοσύνη γράφτηκε από τον Γιάννη Ρίτσο αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μεταξύ 1945-47, μέσα στον εμφύλιο, και είναι μια εποποιία της Αντίστασης του Ελληνικού λαού κατά των Ναζί. Η Ρωμιοσύνη μελοποιήθηκε από τον Μίκη Θεοδωράκη, μετά τον ξυλοδαρμό του καθώς και άλλων αριστερών από τους χωροφύλακες στον Πειραιά, ανήμερα των Φώτων το 1966. Μέσα στα αίματα ο Μίκης επιστρέφει σπίτι του και βρίσκει ένα αντίτυπο της Ρωμιοσύνης που μελοποιεί μέσα σε λίγες ώρες. Είτε φασίστες την τραγουδήσουν, είτε πατριδολάγνοι, είτε πατριδοκάπηλοι, είτε δωσίλογοι, είτε άσχετοι, είτε ανύποπτοι, η Ρωμιοσύνη είναι το ποίημα που είναι, γράφτηκε για το λόγο που γράφτηκε και αυτό ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ. Ὅλοι διψᾶνε. Χρόνια τώρα. Ὅλοι μασᾶνε μία μπουκιὰ οὐρανὸ πάνου ἀπ᾿ τὴν πίκρα τους. Τὰ μάτια τους εἶναι κόκκινα ἀπ᾿ τὴν ἀγρύπνια, μία βαθειὰ χαρακιὰ σφηνωμένη ἀνάμεσα στὰ φρύδια τους σὰν ἕνα κυπαρίσσι ἀνάμεσα σὲ δυὸ βουνὰ τὸ λιόγερμα. Τὸ χέρι τους εἶναι κολλημένο στὸ ντουφέκι τὸ ντουφέκι εἶναι συνέχεια τοῦ χεριοῦ τους τὸ χέρι τους εἶναι συνέχεια τῆς ψυχῆς τους – ἔχουν στὰ χείλια τους ἀπάνου τὸ θυμὸ κ᾿ ἔχουνε τὸν καημὸ βαθιὰ-βαθιὰ στὰ μάτια τους σὰν ἕνα ἀστέρι σὲ μία γοῦβα ἁλάτι. Ὅταν σφίγγουν τὸ χέρι, ὁ ἥλιος εἶναι βέβαιος γιὰ τὸν κόσμο ὅταν χαμογελᾶνε, ἕνα μικρὸ χελιδόνι φεύγει μὲς ἀπ᾿ τ᾿ ἄγρια γένειά τους ὅταν κοιμοῦνται, δώδεκα ἄστρα πέφτουν ἀπ᾿ τὶς ἄδειες τσέπες τους ὅταν σκοτώνονται, ἡ ζωὴ τραβάει τὴν ἀνηφόρα μὲ σημαῖες καὶ μὲ ταμποῦρλα», σχολίασε δεικτικά η Έρη Ρίτσου.

politik.gr

ΠολιτισμόςΑντιδρά η κόρη του Ρίτσου επειδή ακούστηκε η «Ρωμιοσύνη» στο συλλαλητήριο (pic)

Ειδήσεις
ΣΧΕΤΙΚΕΣ

Ακρόπολη: Κλειστή αύριο λόγω της 24ωρης απεργίας

Τροποποιημένο θα είναι την Τετάρτη το ωράριο λειτουργίας των...

Μια ζωή «Λούφα και Παραλλαγή» – Η ανεπανάληπτη σάτιρα του Νίκου Περάκη για τη χούντα

Το στόρι της ταινίας, ακολουθεί τις κωμικές και τραγικές...

Η ελληνική ταινία STRATIS στην έκθεση Exils στο Μουσείο του Λούβρου στη Λανς

Το Μουσείο του Λούβρου στη Λανς της Γαλλίας (Louvre-Lens),...

Η Ακαδημία Αθηνών συμμετείχε στο Α’ Παγκόσμιο Συνέδριο Κλασικών Σπουδών στο Πεκίνο

Η Ακαδημία Αθηνών συμμετείχε ενεργά στο Α' Παγκόσμιο Συνέδριο...

Μοίρασε τη δημοσίευση:

Κάνε Εγγραφή!

Τελευταία Νέα