Στις 12 Ιανουαρίου 2018 δημοσιεύθηκε σε τοπική εφημερίδα των Σερρών η ίδρυση νέου Συλλόγου με την επωνυμία «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ» με έδρα την Ηράκλεια Σερρών. Μετά από μελέτη των σκοπών και των μέσων (άρθρο 2 & 3 του καταστατικού) του νεοϊδρυθέντος Συλλόγου διαπιστώθηκε η διάθεση για «προσφορά» σε ποικίλα πεδία που ξεκινά από τις συνήθεις δράσεις ενός κοινού πολιτιστικού συλλόγου (ίδρυση βιβλιοθήκης, ιματιοθήκης κτλ) και φτάνει σε ασυνήθιστες δράσεις όπως η «καταγραφή των κόκκινων δανείων προς τράπεζες των συμπατριωτών μας και υλικο-ηθική συμπαράστασή τους» και «φροντίδα και περίθαλψη τυχόν προσφύγων/μεταναστών».
Με μια πιο προσεκτική ανάγνωση του καταστατικού παρατηρούμε ότι ανάμεσα σε άλλα ο εν λόγω Σύλλογος έχει ως σκοπό (άρθρο 2.-ΣΚΟΠΟΙ) «τη συστηματική καταγραφή της πολιτιστικής κληρονομιάς του Τόπου μας, με τη διάσωση, διατήρηση και προβολή των ιστορικών στοιχείων, της ντόπιας Γλώσσας, των εθίμων και παραδόσεων». Άραγε σε ποια Γλώσσα αναφέρεται το καταστατικό; Στο ίδιο άρθρο του καταστατικού αναφέρεται η «καταγραφή βιογραφιών χαρακτηριστικών προσωπικοτήτων». Όταν διαβάσει κάποιος κάτι τέτοιο σε καταστατικό πολιτιστικού συλλόγου το μυαλό του πηγαίνει αυτόματα σε ονόματα Σερραίων, γνωστών για την εθνική τους δράση, όπως ο οπλαρχηγός Εμμανουήλ Παπάς, οι μακεδονομάχοι Βλάχβεης και Χατζηπανταζής, η δασκάλα του Μακεδονικού Αγώνα Φωτεινή Αλατά, οι ευεργέτες και οι προσωπικότητες του Μελενίκου κ.α. Άραγε αυτές τις προσωπικότητες σκοπεύει να αναδείξει ο νεοϊδρυθέν σύλλογος;
Πρόκειται για πραγματικά αγνή προσπάθεια διάσωσης και διατήρησης ιδιαίτερων πολιτιστικών χαρακτηριστικών των «εντοπίων» ή κρύβεται κάτι άλλο πίσω από τις «προσεγμένες» διατυπώσεις στο συγκεκριμένο καταστατικό; Στην περιοχή των Σερρών λειτουργεί ήδη ικανός αριθμός Πολιτιστικών Συλλόγων που εκπροσωπούν πλήρως τους γηγενείς πληθυσμούς και υπηρετούν (άλλοι με μεγαλύτερη και άλλοι με μικρότερη δραστηριότητα) την Παράδοση και τον Πολιτισμό της περιοχής. Άραγε σε ΤΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ η δημιουργία ενός ακόμη Πολιτιστικού Συλλόγου που απευθύνεται μάλιστα στους «εντοπίους» όλου του Νομού Σερρών, οποίος είναι υπερπλήρης; Τι θα πετύχει περισσότερο και ποιο «κενό» καλείται να καλύψει;
Οι απαντήσεις σε ΟΛΑ τα ερωτήματα δίνονται στο 4ο τεύχος της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ», που αποτελεί επίσημη ηλεκτρονική έκδοση της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ. Τα πρώτα 3 τεύχη αυτής της έκδοσης κυκλοφορούν διαδικτυακά από τις αρχές του έτους 2017 και προωθούνται από γνωστές προπαγανδιστικές ιστοσελίδες, που υποστηρίζουν την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» εθνότητας, Γλώσσας και μειονότητας εντός της Ελλάδας. Εκδότης της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» είναι ο Ιωάννης Πούνιος, ο οποίος είναι ο εμπνευστής και από τα κύρια ιδρυτικά στελέχη της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ. Στα πρώτα 3 τεύχη της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» (πριν τη δημιουργία του νεοϊδρυθέντος Συλλόγου) εξυμνούνται ως «μακεδόνες» ήρωες κάποιες προσωπικότητες όπως ο Γιάνε Σαντάνσκι και ο Γκότσε Ντέλτσεφ (βούλγαροι κομιτατζήδες που καταέσφαξαν τους Ελληνικούς πληθυσμούς), ο Μισίρκοφ (θεωρητικός που αποκάλυψε το 1903 τα σχέδια για κατασκευή «μακεδονικού» έθνους), κ.α. ΑΥΤΕΣ είναι οι προσωπικότητες που αναδεικνύει και θα συνεχίσει να αναδεικνύει με κατάλληλες μεθοδεύσεις η νεοϊδρυθείσα «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ».
Στο 4ο τεύχος της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» παρατίθεται η περίφημη «ΔΙΑΚΥΡΗΞΗ ΤΟΥ ΚΡΟΥΣΟΒΟΥ», στην οποία οι δήθεν «μακεδόνες» στην επανάσταση του Ίλιντεν το 1903 καλούσαν του Τούρκους: «Ελάτε κοντά μας, αδέλφια μουσουλμάνοι για να πολεμήσουμε τους εχθρούς σας και εχθρούς μας. Ελάτε κάτω από τη σημαία της ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. Η Μακεδονία είναι η κοινή μας μάνα και φωνάζει για βοήθεια». Η αλήθεια είναι ότι την (ψευδο)-επανάσταση του Ίλιντεν την έκανε το ΒΜΡΟ (Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση) που ήταν βουλγαρική οργάνωση. Αυτή η διακήρυξη αποδεικνύει την έξαρση του «μακεδονισμού» εκ μέρους της Βουλγαρίας κι όχι την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» εθνικής συνείδησης. Φυσικά οι «επαναστάτες» εξαφανίστηκαν χωρίς να κάνουν ιδιαίτερες κινήσεις και άφησαν τον τακτικό Τουρκικό στρατό να κατασφάξει τον άμαχο (κατά κύριο λόγο) Ελληνικό πληθυσμό στην ευρύτερη περιοχή. Η γιορτή του Ίλιντεν διεκδικείται σήμερα τόσο από τους Βούλγαρους όσο και από τους Σκοπιανούς ως Εθνική εορτή. Πως είναι δυνατόν η Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ να υιοθετεί και να προβάλει μια ΞΕΝΗ εθνική εορτή (το Ίλιντεν), όταν ο απολογισμός αυτού του γεγονότος για τον Ελληνισμό της ευρύτερης περιοχής του Κρουσόβου ήταν τραγικός;
Σε όλα τα τεύχη υποστηρίζεται, με ιδιαίτερο σθένος, η ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» Γλώσσας, εθνότητας και μειονότητας τόσο στην περιοχή των Σερρών, όσο και στη λοιπή Μακεδονία. Αυτήν τη Γλώσσα που με μεγάλη προσοχή απέφυγαν να χαρακτηρίσουν ως «μακεδονική» στο καταστατικό τους, θέλουν να καταγράψουν, να διατηρήσουν και να διαδώσουν στους Σερραίους εντοπίους και όχι μόνο. Αν την χαρακτήριζαν ως «μακεδονική» κι όχι ως «ντόπια» Γλώσσα (όπως αναγράφεται στο καταστατικό τους) είναι βέβαιο ότι ΚΑΝΕΝΑ δικαστήριο ΔΕΝ θα ενέκρινε την ίδρυση αυτού του Συλλόγου, καθώς η επίσημη θέση της Ελληνικής Πολιτείας είναι ότι ΔΕΝ υπάρχει «μακεδονική» Γλώσσα (ούτε εθνότητα, ούτε μειονότητα εντός Ελλάδος).
Σε όλα τα τεύχη της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» παρατίθενται φράσεις γραμμένες στη λόγια Σκοπιανή Γλώσσα (κυριλλικό αλφάβητο) υποστηρίζοντας ότι ΑΥΤΗ είναι η δήθεν «μακεδονική» Γλώσσα και μάλιστα η μητρική Γλώσσα των γηγενών Μακεδόνων. Η αλήθεια είναι ότι τα κατά τόπους γλωσσικά ιδιώματα γραφόταν ΜΟΝΟΝ με Ελληνικούς χαρακτήρες καθώς η Ελληνική Γλώσσα ήταν η λόγια Γλώσσα στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας. Αν το ενδιαφέρον του νεοϊδρυθέντος Συλλόγου για καταγραφή της φερόμενης ως «ντόπιας» Γλώσσας ήταν με αγαθές προθέσεις θα το έγραφαν με ελληνικούς χαρακτήρες κι όχι στο Κυριλλικό αλφάβητο. Είναι ολοφάνερο ότι ο εκδότης προσπαθεί να παραπλανήσει την κοινή γνώμη και να δημιουργήσει τεκμήρια για την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» Γλώσσας, την οποία υπερασπίζεται σθεναρά. Στη σύγχρονη Ανθρωπολογία είναι γνωστό ότι η Γλώσσα έκφρασης ΔΕΝ προσδιορίζει εθνική συνείδηση επ’ ουδενί.
Στις 17 Δεκεμβρίου 2016 (ξενοδοχείο ΑΚΡΟΠΟΛ, Σέρρες) στη συζήτηση που ακολούθησε στο Συμπόσιο Μακεδονικής Παράδοσης και Ιστορίας που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, ο εκδότης της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» και ιδρυτικό στέλεχος της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ κ.Ιωάννης Πούνιος δήλωσε ΔΗΜΟΣΙΑ ότι «και τα περιστέρια γνωρίζουν ότι εμείς οι ντόπιοι έχουμε σλαβική καταγωγή». Η δήλωση αυτή προκάλεσε την αγανάκτηση των παρευρισκομένων συμπεριλαμβανομένων του Αντιπεριφερειάρχη Σερρών κ.Ιωάννη Μωυσιάδη και του Προέδρου Περιφερειακού Συμβουλίου ΠΚΜ κ.Παναγιώτη Σπυρόπουλου. Αμέσως μετά (αρχές Ιανουαρίου 2017) ξεκίνησε η έκδοση της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ», η οποία ενίοτε προβάλει ΑΠΟΡΡΗΤΑ έγγραφα της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (πρώην ΚΥΠ), με τα οποία προσπαθεί ο εκδότης να αποδείξει την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» μειονότητας εντός Ελλάδος. Στο 2ο τεύχος (σελίδα 7) μετά την παράθεση ενός τέτοιου «απόρρητου» εγγράφου γράφει: «εάν συνεχισθεί η αντιπαράθεση θα υποχρεωθούμε να δημοσιεύσουμε και άλλα (έγγραφα της ΕΥΠ), το ίδιο αδιαμφισβήτητα αποδεικτικά στοιχεία για ύπαρξη Μακεδονικής Μειονότητας, Γλώσσας και Έθνους». Άραγε από πού προμηθεύεται ο Ιωάννης Πούνιος τα «απόρρητα» έγγραφα της ΕΥΠ και ΠΟΙΟΣ στηρίζει όλη αυτήν τη δραστηριότητα;
Το πνεύμα της ρητορικής της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» που αποτελεί πλέον την επίσημη «φωνή» της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ εναρμονίζεται πλήρως με τη ρητορική αυτονομιστικών κύκλων που δραστηριοποιούνται έντονα στην κεντροδυτική Μακεδονία και υποστηρίζουν ότι «μακεδόνες» είναι μόνον όσοι μιλούν τη δήθεν «μακεδονική» Γλώσσα (εννοούν τη λόγια Σκοπιανή Γλώσσα), προσπαθώντας να παραπλανήσουν και να φέρουν σε σύγχυση τους δίγλωσσους Μακεδόνες Έλληνες της κεντροδυτικής Μακεδονίας. Σε διάφορα σημεία ειρωνεύεται την απουσία σλάβικου στίχου από τα τραγούδια των γηγενών ανατολικομακεδόνων χαρακτηρίζοντάς τους ως ΜΟΥΓΓΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ… Στην Ανατολική Μακεδονία δυστυχώς για την προπαγάνδα που επιχειρεί τη σαλαμοποίηση των τοπικών γλωσσικών ιδιωμάτων, οι γηγενείς Μακεδόνες επέστρεψαν αυτοβούλως στην ελληνοφωνία χάρη στις 3 αιματοβαμμένες βουλγαρικές κατοχές. ΟΙ ανατολικομακεδόνες επέλεξαν να ΜΗ μιλούν τη Γλώσσα (παλαιά Βουλγαρική την ονομάζουν οι Βούλγαροι) που μιλούσαν και οι Βούλγαροι σφαγείς των προγόνων τους και στράφηκαν στην ΠΛΗΡΗ ελληνοφωνία ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ κι όχι μετά από παρεμβάσεις που όντως επιχείρησε να κάνει η Ελληνική Πολιτεία χάριν ομογενοποίησης των Ελληνικών καταγωγών με την ενσωμάτωση των προσφύγων (μετά το 1924).
Ο εκδότης της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» και ιδρυτικό στέλεχος της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ κ.Ιωάννης Πούνιος κυκλοφόρησε ένα σύγγραμμα την Άνοιξη του 2016 με τίτλο «Μνημόνιο για Απόκρυφα Θέματα» στο οποίο με το κάλυμμα του «χριστιανικού» λόγου περί Αγάπης και Αλληλεγγύης των λαών προτείνει να ειπωθεί από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο: «θέλετε το όνομα; Πάρτε το αδελφοί» και να έρθει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να επικυρώσει τη συμφωνία λέγοντας: «καλημέρα εν Χριστώ μακεδονική εκκλησία, θυγατέρα της αρχιεπισκοπής Αχρίδος-Ιουστινιανής». Δυστυχώς τέτοιες απόψεις πριν από δύο χρόνια ακούγονταν ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας και κάποιοι προσπαθούσαν να τις υποβαθμίσουν. Όπως φαίνεται όμως έπαιξαν συγκεκριμένο ρόλο που δεν ήταν άλλος από την προετοιμασία του πληθυσμού για τις εξελίξεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα στο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων.
Εντύπωση προκαλεί η χρονική στιγμή που επελέγη για τη δημιουργία αυτού του Συλλόγου, καθώς δηλώνεται ξεκάθαρα στη σελίδα 11 (τεύχος 4ο) της «ΦΩΝΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» η άποψη ότι «το όνομα (της Μακεδονίας) πρέπει να το χαρίσουμε με ευχαρίστηση, ας μην είμαστε μικρόψυχοι και γραικύλοι» με την υπογραφή του ιδρυτή του νεοϊδρυθέντος συλλόγου Ιωάννη Πούνιου. Άραγε τι σχέση μπορεί να έχει ένας πολιτιστικός σύλλογος με την υποστήριξη θέσεων του κράτους των Σκοπίων; Αυτά διατυπώνονται την ίδια χρονική στιγμή που ο πρωθυπουργός των Σκοπίων Ζόραν Ζάεφ (μετά τη στήριξη του Ερντογάν) απέβαλε το προσωπείο της διαλλακτικότητας και έδειξε το πραγματικό πρόσωπο της Σκοπιανής πλευράς δηλώνοντας στις 6 Μαρτίου 2018: «ας ανοιχτεί και το Σύνταγμα της Ελλάδας και να δούμε πως αυτοί μεριμνούν για τους Έλληνες εκτός Ελλάδας. Εγώ είμαι έτοιμος, όπως αυτοί μεριμνούν για τους Έλληνες εκτός Ελλάδας, έτσι κι εμείς αντιστοίχως να μεριμνούμε για τους Μακεδόνες εκτός Μακεδονίας». Μαντέψτε ΠΟΙΟΥΣ εννοεί ως «μακεδόνες» εκτός «μακεδονίας»; Εννοεί φυσικά τους δήθεν «υποδουλωμένους» και «καταπιεσμένους» (από το Ελληνικό κράτος) Μακεδόνες που βρίσκονται εντός της Ελληνικής επικράτειας και ιδιαίτερα τους εν Ελλάδι δίγλωσσους Μακεδόνες. Έτσι εξηγείται η πρεμούρα των προπαγανδιστών για εξάπλωση της λόγιας Σκοπιανής Γλώσσας με το σύνθημα «ελάτε να τραγουδήσουμε στην Γλώσσα μας». Η «ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» που αποτελεί την ΕΠΙΣΗΜΗ «φωνή» της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ αποτελεί ΑΡΙΣΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ περί ύπαρξης δήθεν «μακεδονικής» μειονότητας εκτός του κράτους των Σκοπίων. Άραγε ποιος είναι ο απώτερος σκοπός αυτού του Συλλόγου; Μήπως αντί να προσφέρει στο Πολιτισμό και στην καθημερινότητα του πολίτη θα δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για τεκμηρίωση των ανυπόστατων (ψευδο)-αλυτρωτικών βλέψεων των (ψευδο)-μακεδόνων;
Για τη δημιουργία της Αδελφότητας Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΙΟΣ υπέγραψαν συνολικά 28 ιδρυτικά μέλη από διάφορα Μέρη του Νομού Σερρών. Άραγε γνώριζαν τις θέσεις του εμπνευστή της ιδέας και ιδρυτικού στελέχους του εν λόγω Συλλόγου που ονομάζεται Ιωάννης Πούνιος; Πολλοί από αυτούς ίσως παραπλανήθηκαν από το «προσεγμένο» καταστατικό…αλλά τώρα με την «ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ» που είναι η επίσημη «φωνή» του εν λόγω συλλόγου συμφωνούν άραγε; Ήδη μετά την πρώτη δημοσιοποίηση της είδησης δημιουργίας ενός τέτοιου συλλόγου στην Ηράκλεια Σερρών έσπευσαν κάποιοι από τα ιδρυτικά μέλη να στείλουν αίτηση διαγραφής τους. Το κάνουν φοβούμενοι τη δημοσιότητα που λαμβάνει το θέμα αν και ενστερνίζονται αυτές τις απόψεις ή επειδή εξαπατήθηκαν από τον ιδρυτή του εν λόγω Συλλόγου; Αν ισχύει το δεύτερο τότε οφείλουν να καταθέσουν μήνυση για εξαπάτηση και για δημόσια έκθεσή τους για αντεθνική δράση.