Νικόλας Γιατρομανωλάκης: Το ΥΠΠΟΑ έχει σχεδιασμό έως το 2030 και πολιτιστικά μάστερπλαν για 14 πόλεις και νησιά
Date:
Η πολιτιστική αποκέντρωση , το βάρος της πανδημίας στον πολιτισμό και ο βιοπορισμός των εργαζομένων, η καλλιτεχνική δημιουργία συνδυαστικά με επιστημονικά πεδία, μπήκαν στο κάδρο της συζήτησης σήμερα, στο 10ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης / Regional Growth Conference 2022.
Στο πάνελ που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής, συμμετείχε ο υφυπουργός Πολιτισμού για θέματα σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο οποίος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη στήριξη που παρείχε το ΥΠΠΟΑ στους εργαζομένους του κλάδου την περίοδο των λοκντάουν.
«Προσπαθήσαμε» είπε ο κ. Γιατρομανωλάκης “όσο πιο γρήγορα γινόταν και με πολλά εργαλεία που σχεδιάσαμε εκείνη την περίοδο να στηρίξουμε τους εργαζομένους με 450 εκ. ευρώ. Κι επειδή στην πανδημία βγήκαν στην επιφάνεια συστημικές αδυναμίες δεκαετιών στα εργασιακά του κλάδου, προχωρούμε τώρα σε σοβαρή μεταρρύθμιση που θα βοηθήσει τους εργαζόμενους να βιοπορίζονται από την δουλειά τους, αλλά και να επαναφέρουμε στην αγορά του πολιτισμού, μέσα από ένα πλέγμα κινήτρων, όσους αναγκάστηκαν να κλείσουν τα λογιστικά τους βιβλία παλαιότερα, τα χρόνια της οκονομική κρίσης».
Ο ίδιος μίλησε για εθνική και τοπική στρατηγική πολιτισμού. «Το ΥΠΠΟΑ έχει σχεδιασμό έως το 2030, πιλοτικά με το Ταμείο Ανάπτυξης και πολιτιστικά μάστερπλαν για 14 πόλεις και νησιά» είπε ο κ. Γατρομανωλάκης.
Για την επένδυση του υπουργείου Πολιτισμού στην περιφέρεια έφερε το παράδειγμα της Δράμας: « Ξεκινάμε από μια πόλη με χαρακτηριστικό της προφίλ τον κινηματογράφο – Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους- και χτίζουμε περαιτέρω με στόχο μια σχολή κινηματογράφου εκεί». Σε εθνικό επίπεδο, για τον σύγχρονο πολιτισμό έφερε το παράδειγμα του Ακροπόλ και την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, επίσης και τα πιλοτικά προγράμματα που έχουν ξεκινήσει για την εξ αποστάσεως καλλιτεχνική εκπαίδευση.
Σχετικά με την πολιτιστική αποκέντρωση παρατήρησε ότι «δεν υπάρχει η τεχνική επάρκεια στην περιφέρεια και τους περιφεριακούς οργανισμούς να συνεισφέρουν στο δημόσιο αγαθό του πολιτισμού » κι ότι από την πλευρά του ΥΠΠΟΑ οργανώνονται επίσης προγράμματα για επένδυση στην χειροτεχνία και άλλες δράσεις οικείες.
«Για κάθε ευρώ σε φεστιβάλ μάς επιστρεφονται 3 ευρώ, δηλαδή ο πολιτισμός έχει δυναμική εκμετάλευσης διπλή: ως καλλιτεχνικό γεγονός αλλά και οικονομικά» είπε ο κ. Γιατρομανωλάκης με την πεποίθηση ότι για την ανάπτυξη του πολιτισμού προαπαιτούμενο είναι «η με όλες τις έννοιες συμπερίληψη – τάσεις, φύλο, διεπιστημονικότητα- η συνεργασία δημόσιου με ιδιωτικό τομέα, και περισότεροι πόροι».
Στη συζήτηση που συντόνισε ο διευθυντής του συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» Αλέξανδρος Χαρκιολάκης , συμμετείχαν επίσης οι:
Στέφανος Κλαμπανέβας: «το ντηζάιν, είναι εργαλείο επιχειρηματικότητας για να λύσουμε μεγάλα προβλήματα , για τη μεγάλη κουλτούρα» είπε μεταξύ άλλων ο designer που έχει στο ενεργητικό του εικοσαετή διεθνή θητεία.
Βασίλης Καραμητσάνης: « ο πολιτισμός χρειάζεται μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και η σκυτάλη πρέπει να ξαναδίνεται με λειτουργικό τρόπο στην εκάστοτε επόμενη κυβένηση», σχολίασε ο πρόεδρος του φεστιβάλ animiation Αnimasyros.
Νίκος Ερινάκης»: «η τέχνη έχει προβλέψει δυστοπίες και ευτοπίες από πολύ νωρίς, μπορεί να γίνει υπερεθνική. Ας μην φοβόμαστε τα υβριδικά σχήματα που συνδυάζουν την καλλιτεχνική εμπειρία με επιστημονικά πεδία. Ο πολιτισμός λειτουργεί συμπληρωματικά στα μεγάλα ζητήματα » επεσήμανε ο δρ. Φιλοσοφίας των Πανεπιστημίων του Λονδίνου και της Οξφόρδης, διευθυντής του Ινστιτούτου Εναλλακτικών Πολιτικών «ΕΝΑ».
Πηγή ΑΠΕ